uvařila jsem si brambory a osmažila květák na kari, to mám ráda
rukolu mi snědli dřepčíci, jedna z mála věcí, co mi chutná
, letos s tou zahradou fakt válčím na všech frontách
četl JSEM TEDˇJk je prospěšné čtení pro mozek,
romány aktivují, myslím, čelní lalok a pomáhají s porozuměním lidem(emoce)
technické věci zase spánkový lalok a nejspíš analýzu
no, oboje bude dobré i na pamět, logiku, kombinování
taky psali, že objevili v mozku místo, kde je uložená možnost naučit se písmu(čtení, psaní), mají to už novorozenci, takže se rodíme s možností-předpokladem porozumět psanému textu,
to centrum je stejně velké u dětí jako u dospělých,
dělají na to výzkumy/skenují to/ , mohlo by to odhalit,co mají dyslektici jinak a jak nejlíp pomoct
ještě mně zaujala zmínka, že člověk čte rychleji, když si neukazuje, ptž nemusí zapojovat ještě centra pro pohyb a že i artikulace zpomaluje...
idelální je číst po celkách(to je známé)
kdysi jsem četla dost rychle a víceméně po celkách...jak míň chápu, tak to musím víc louskat a hlavně mne to nebaví...ale řekla jsem si, že by možná nebylo na škodu si to rychločtení zopakovat...člověk při něm zachytí cca 60% informací...čož by mi mohlo stačit
, když si stejně moc nepamatuju
prostě bych natrénovala čtení pro čtení a pak by se vidělo
hlavně by člověk znovu procvičil slovní zásobu, je opravdu hodně slov, která čl. běžně nepoužije
tak uvidím, jak dlouho mi ta myšlenka vydrží